Friday, 7 May 2010

Staggering

I woke up this morning to a hung parliament (that’s what she said they wish) and cloudy depressing weather. Oh, England, how I love thee.

This weekend I have my last 20 miler and a 7k race on Sunday. Ha! My taper was supposed to start on Monday of this week, but I’ve had to stagger it since the week before I did virtually no running and missed my long run. So this weekend is my last 20 and then Monday I begin a two week taper.

I no longer really give a shit as my training has been sub-par anyway. My goal for the race has dwindled the more my schedule gets cocked up and the closer I get to race day. Eh, I’m not too fussed about it anymore.

By the way, what’s the opposite of taper tantrums?

STFU
There is a disturbing trend of late—people using chat acronyms in everyday speech and not in an ironic or taking the piss kind of manner. Two friends in the last two days have each said ‘OMG’ when talking to me.

This TOTALLY irritates the hell out of me, especially when it spews forth from the mouths of members of my generation. We should know better. Saying ‘OMG’ takes just as long to say as ‘oh my god’ so I don’t see the point. Also every time I hear it, it makes me think of OMD the 80s group which then leads me to this.



OMG!

Happy weekend, everyone.

Later gators.

12 comments:

Jess said...

I too get irritated by that. But it is just sad when I see it in student papers.

Jamoosh said...

OMD rocked! OMG, not so much...

Danielle said...

OMG should only even be used ironically in writing even!

SteveQ said...

I once had a poll on my blog as to whether OMD was Orchestral Manoeuvres in the Dark or Ozark Mountain Daredevils. About even, as I recall.

BTW, I feel guilty whenever I use things like "btw, nsfw: blos."

The Merry said...

Lol.

K said...

roflmao

Viper said...

There's an annoyingly talkative girl in my office who does that. Everytime I hear "ty" I want to punch her in the mouth. (She has adult braces, so this would likely hurt.)

Roisin said...

I can commiserate...thank you, internet. No. Really...thanks a bunch.

Jamie said...

My 14 year old stepsister says it's not cool to say OMG anymore. But she talks like a text which drives me nuts. Good luck with the long run!

Deb said...

OMG!!! I ROFLMAO as soon as I heard the first few notes of that song. IMHO - a pretty good tune. I'm probably just feeling nostalgic, however, as I'm sure it's actually shite.

BTW - good luck with the 20 miler and the race!!! TTYL...

Scarlett Elliewood said...

Hope that Parliament gets unhung soon. That ash cloud is floating over into my world today. Looks like I won't be flying over to England Monday morning. I was looking forward to running in the rain...

chris mcpeake said...

WTF ..... OMG
CBGBs
but i degress
great blog